söndag 20 oktober 2013

Kapitel 2.1- Vid slutet av regnbågen....

 De stod tysta i vad som för Emrys kändes som en halv evighet och bara tittade på varandra. Till slut så bröt de tystnaden samtidigt:
-Lill, jag är...
-Förlåt för att jag...
Generade tittade de på varandra innan Emrys försiktigt sträckte fram handen för att smeka Lill's kind.
-Förlåt mig för att jag betedde mig som en skitstövel. Alltihop kom bara så plötsligt. Jag blev rädd. Kan du någonsin förlåta mig för att jag drog sådär?


 Lill log mot honom och fattade tag hans hand.
-Det finns inget att förlåta. Jag var lika skyldig jag!. Jag borde ha berättat för länge sen. Men jag var rädd att om jag berättade så skulle du tycka jag var något slags monster.
-ALDRIG! N-å-g-onsin! sa Emrys med eftertryck. Om du inte hade kommit tillbaka till mig så vet jag inte vad jag hade gjort. Livet hade inte varit värt att leva...

 Samma kväll, i deras nu gemensamma sovrum så började de försiktigt och trevande prata om framtiden:
-Jag har alltid velat åka till Kina och leta efter den forna kjesarens terrakottarme´. Wow! Vilket äventyr det skulle bli! Något jag velat göra sedan jag fick en jordglob av mamma på min 10-årsdag.
-Men låt oss åka till Kina då! sa Lill. Du sa själv att du fortfarande hade pengar kvar sedan försäljningen av din massas resort. Låt oss använda det till något som du alltid har drömt om.
-Men du då, jag kan inte tänka mig att DU drömt om just Kina att åka till på semester....
-Nej, men jag har länge drömt att få åka till ett exotiskt land med mannen jag älskar!
-Du är bäst älskling! sa Emrys med ett upphetsat leende. Hur skulle jag någonsin klara mig utan dig?
-Mmmm, och glöm ALDRIG bort det....

 Och nej, Emrys glömde inte bort. Det som Lill trodde bara skulle vara en kärlekssemester och nystart för dem båda förvandlades plötsligt till en för tidig smekmånad när Emrys precis när de landat vid sitt vandrahem gick ner på knä och friade till Lill. Som givietvis sa ja....

 De fick tre underbara semesterdagar. Lill spenderade mycket av sin tid i och nära de kinesiska vattnen. Det var något speciellt i de svala vågorna som gjorde underverk för hennes fjäll!

 Emrys fick också sin dröm uppfylld: Ett riktigt Indiana Jones äventyr där han till slut hittade skatten....
....och flickan. För även om dagarna spenderades på olika håll så spenderade de natten tillsammans med mer... uuuhm.... fysiska aktiviteter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar