onsdag 16 oktober 2013

Teen Runaway Challenge - Dag 1


Kära Dagbok, jag landade idag i en liten stad som enligt vägskylten kallas för Aurora Skies. Pittoreskt så det förslår. Det  verkar harmlöst nog i alla fall. Så jag bestämde mig för att stanna här ett par dagar för att hämta andan. Eftersom jag fick med mig några pengar alls när jag sprang så fick jag ta det andra lämnat efter sig.
 

Äckligt så det förslog och även om jag försökte hålla god min så var jag tvungen att till slut uppsöka närmaste toalett.

Men mina guldfynd i containern gav mig i alla fall lite cash att spendera och jag kunde köpa mig en liten matsäck av frukt och grönt + en sovsäck. Så jag kommer inte att frysa inatt i alla fall!
 

Turen fortsatte att vara på min sida! Aurora Skies (AS hädanefter) hade tydligen en stadsträdgård. Där får du plocka så mycket frukt och grönt du vill (eller så länge ingen ser i alla fall!). Jag såg till att förse mig såklart!
 
 

Aldrig har ett äpple smakat så gott!
 

Jag lyckades visserligen planka mig in på gymmet utan att bli upptäckt. Men jag kände mig inte bekväm där mer än för en snabbdusch. Så senare på kvällen passade jag på och tog en svalt dopp i havet precis bredvid mitt läger.
 

Och jo, jag hade rätt! Jag kommer att sova varmt i natt. Natti, natti dagboken! Vi hörs senare i veckan :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar