onsdag 16 oktober 2013

Teen Runaway Challenge - Dag 2 - 3


Nästa morgon vaknade jag med en riktig hungerdemon innuti min mage. Lyckligtvis så hade jag inte planterat all frukt jag hade hittat och kunde blidka demonen med några äpplen.
Den här morgonen provade jag min fiskelycka vid den närliggande kustremsan, men hur idogt jag än försökte så lyckades jag inte fånga någon fisk. Frustrerande, för jag vet ju att de finns där!
 
Trots att det var mitten av Juni så var dagen ganska ruggig och eftersom alla andra verkade vara på jobbet eller i skolan så bestämde jag mig för att tillbringa några timmar på stadens bibliotek: Torrt, varmt, ensamt och ja, jag lärde mig en hel del nyttiga saker om trädgårdsodling också.

 
 
Men idag höll jag på att begå ett STORT misstag kära dagbok: När jag behövde gå och "pudra näsan" så valde jag den publika toalett som låg närmast, utan att tänka alls på konsekvenserna. Jag vet inte om journalisten i hörnet insåg senare att hon missat sitt livs scoop kring den förlupna dottern... Jag kom undan med blotta förskräckelsen i alla fall!
 
Jag kan inte ha varit riktigt klar i skallen eftersom adrenalinet fortfarande pumpade i mitt blodomlopp. Men jag sög in till en pool och passade på och leka av mig lite. Fattar inte vad jag tänkte på - men kul var det i alla fall! :-)
 

Senare på kvällen så hittade jag en liten damm i närheten. Där lyckades jag äntligen få napp och lön för mödan!  Inte visste jag att guldfiskar var så här stora?!
 

Jag har levt ganska bra på köpt matsäck och plockade bär i ett par dagar nu.  Men jag vet att sommaren inte kan vara för evigt... Så för att garantera att jag varken fryser eller svälter ihjäl i vinter så har jag tvingats ta till lite mindre renhåriga metoder: Stöld! Det känns inte bra i magen att göra detta, men samtidigt så vet jag att det handlar om att den starkaste överlever. För vart skulle jag annars ta vägen? Tillbaka igen? ALDRIG!

 

Fast ikväll var det jag och inte fiskarna som drog det längsta strået. Jag lyckades få eld på en närbelägen eldgrop, så ikväll kunde jag äta varm mat för första gången på mycket länge. Mums! Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar