onsdag 16 oktober 2013

Teen RunAway Challenge - Prolog

Oki, dokes,
jag erkänner - jag är en dålig människa! Åtminstone en väldigt rastlös sådan. Jag har tappat inspirationen lite när det gäller min RLC så jag bestämde mig för att köra en liten  kortare utmaning istället. Tycker inte om att spela helt fritt så jag vill ha lite spelregler. Jag vet inte varför jag föll för Teen Runaway Challenge. Kanske just för att det var tonåringar, jag vet inte egentligen.

I korthet går utmaningen ut på att skapa en tonårs-sim (finns lite workarounds för att spelet skall tillåta detta) som har rymt hemifrån. Ditt jobb är sedan att se till att denne överlever, med 0 simeloner på fickan, utan möjlighet till jobb och utan möjligheten att några vuxna upptäcker henne och skickar henne till socialen.... Långa regler på engelska hittar ni här!

Så möt  då Thea Backman:
Alltid på väg mot något - på väg bort....
Hon är:
  • Grubblare
  • Kleptoman
  • Ensamvarg
  • Gröna Fingrar
Vi får följa henne i korta dagboks-snuttar där hon skriver om sina upplevelser på rymmen. Vi får se vart livet tar henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar