söndag 29 september 2013

Kapitel 1.16 Havet är Djupt!


Emrys älskar att vara i vattnet och spenderar all sin vakna tid med att snorkla

Tiden går fort när man har roligt säger man ju. Snart är det dags för Emrys att fylla tonåring


Aia har tänkt till och ger bort en dyklektion i förde4lsedagspresent

Inte så genomtäkt kanske då Emrys hellre spenderar tid i vattnet än hemma i sin säng....
Efter vedertagen utskällning så förlåter Aia honom ändå. Förelen med att vara enda barnet....


En aning kuvad så spenderar Emrys några dagar hemma och gosar med Milo istället
Men tredje dagen  kan han inte låta bli. Han drar på sin nya dykardräkt, hyr en båt och beger sig ut på sitt nya stora äventyr!

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Jag har halkat en del efter i mitt skrivande. Känner samtidigt att själva historien som sådan just nu inte blir bättre eller starkare av att jag faktiskt skriver hela väggar med text. Till råga på allt så börjar jag känna mig frustrerad över att Aia's historia börjar bli uttömd och nå sitt slut. Men Emrys saga har ännu (får inte ännu) börja. Så det blir nog ett eller två sådana här kapitel till innan generation 2 sparkar igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar